«
  1. Anasayfa
  2. İbretlik Hikayeler
  3. İSTANBUL’DA ÜÇ KÖYLÜ / Kısa Hikayeler

İSTANBUL’DA ÜÇ KÖYLÜ / Kısa Hikayeler

kısa hikayeler

İSTANBUL’DA ÜÇ KÖYLÜ / Kısa Hikayeler

kısa hikayeler kategorimizde sizlere eski Türk filmleri havasında eğlenceli hikayeler den bir yeni hikaye sunmak istiyoruz, 

Bir zamanlar aynı köyden üç arkadaş İstanbul’a çalışmaya gitmişler. Bu üç arkadaş İstanbul’u hiç görmemişler. İlk kez İstanbul’u gördükleri zaman da büyük bir hayrete düşmüşler, gözlerini boğaz köprüsünden, denizde yüzen gemilerden ve koca koca binalardan alamamışlar.

Onlardan biri diğer iki arkadaşına der ki:
“Viyy!.. Bunlar da böyle? Ne kadar çok ev varmış burada? Vallah bizim köy hiç kalır yanında!”
Onlar da şaşkın şaşkın bakarken bir diğeri:
“Hele bir gelin de şu binaları sayalım. Bakalım en çok ev hangisinde varmış görelim?” der.
Eh bu üç arkadaş İstanbul’u ilk kez görüyorlar ya ne yapsınlar bir cadde boyunca binaları sayıp sayıp ilerliyorlarmış. Başları yukarıya doğru binaların katlarındayken dudaklarında rakamlar ha bire söyleniyorlar. Kendilerince en yüksek binayı bulacaklar. Nihayet büyük bir binanın önünde durup katları saymaya başlarlar.
“Bir, iki, üç, dört” derken “on sekiz, on dokuz…” Öyle sayıp duruyorlarken karşılarına bir adam çıkmış, onların bu hallerini görünce onları kandırabileceğini sanır.

Hemen yanlarına varıp sorar:
“Ne yapıyorsunuz böyle binamın önünde? Çabuk söyleyin!”
Üç arkadaş telaşlanmış. İçlerinden biri:
“Hiiç. Binaları saymıştık da, sıra bu binaya geldi. Kaç katlı olduğunu sayıyorduk ki aha sen geldin!” der.
Adam öfkeli öfkeli:
“Benim binamda kaç kat saydıysanız çabuk parasını verin!” der.
Üç arkadaş korkmaya başlar. İçlerinden en uyanık geçineni adama:
“Vallah daha beşi bulmuştuk ki sen geldin.” deyince,
Adam:
“O halde beşinin parasını verin. Kat başına 100 lira. Tamam mı?” der.
Üç arkadaş birbirine bakar, gene aynı arkadaşları:
“Tamam. Al paranı yemiyoruz ya.” der ve parayı arkadaşlarından toplayarak adama uzatır.

Adam keyifle parasını cebine koyup oradan ayrılır.
Üç arkadaş da hızla oradan uzaklaşırlar. Giderlerken uyanık geçinenleri gülerek: “Gördünüz mü? adamı nasıl da kandırdı. Biz yirmi beşten fazla saydık, ama oh olsun kerize beşinin parasını verdik!” der demez diğerleri de gülmeye başlar. Üç arkadaş güle güle İstanbul sokaklarına dalıp gitmişler.

Yazan : Aydın BAŞOĞUZ

Değerli okuyucular, hikayelerim gibi sizin yorumlarınız da benim için çok değerlidir. Düşüncelerinizi ve hissettiklerinizi paylaşarak bu hikayelerin gücüne katkıda bulunun. Sizinle birlikte bu masalsı dünyada daha da güzel anılar yaratalım!

Bu Hikayelerimizi Okudunuz mu?

İyilik Vakti
Down Sendromlu Kızıma Mektup / İbretlik Hikayeler
Başka Dua Bilmezmisin ?
Allah’ın Hikmeti (İbretlik Dini Hikayeler)
Kanuni’nin Askerleri


Hikayeler Kategori

Kısa Hikayeler
İbretlik Hikayeler
Dini Hikayeler
Aşk Hikayeleri
Başarı Hikayeleri
Gerçek Yaşam Hikayeleri
Sizden Gelen Hikayeler
Yaşam Tadında Kısa Hikayeler (Youtube)

İlginizi Çekecek Hikayeler

Bir Cevap Yaz

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *