«
  1. Anasayfa
  2. Başarı Hikayeleri
  3. KELLE KOLTUKTA ŞENER

KELLE KOLTUKTA ŞENER

başarı hikayeler

KELLE KOLTUKTA ŞENER – Başarı Hikayeleri

Başarı hikayeleri kategorimizde büyük hayalleri olan Havacı bir komutan, kahraman pilotun başarıları gerçek yaşam hikayesini, yaşanmış bir başarı hikayesini  okuyacaksınız. motivasyon hikayeleri , ilham veren hikayeler, insanları bilinçlendirmeye, uyarmaya ,uyandırmaya çaba gösterir. kişisel gelişim motivasyon hikayeleri ile başarı ve motivasyon hikayeleri sizlerde farkındalık yaratmayı amaçlıyoruz.

Hikayemizi Dinlemek İstermisiniz?

kelle koltukta şener


TARİH, 14 Ekim 1987.
Saat, 11.05.
Yer, Ankara Mürted.

4’üncü Ana Jet Üssü’nün pistinde bir F16 frenlerini bırakmış, kulakları adeta sağır eden bir gümbürtüyle hızlanıyordu.

Nefesler tutulmuştu.

Çünkü 86-0068 kuyruk numaralı O F16, tarihimizde yeni bir sayfa açıyordu. Türkiye’de üretilen ilk savaş uçağıydı.

İlk kez test ediliyordu.

Haliyle, düşme ihtimali yüksekti.

Pilot, 36 yaşında bir binbaşıydı.

Şener Koltuk.

‘Kelle Koltuk’ diyorlardı ona.

Haklıydılar… Çünkü bu işi yapabilmek için hakikaten kelleyi koltuğa almak gerekiyordu.

Havalanacak, bütün manevraları deneyecek, kelimenin tam manasıyla ‘canını çıkaracaktı’ hiç uçmamış uçağın…

Kalktı, daldı, çıktı, yattı, döndü ve sağ salim indi. ‘Tamam’ dedi, ‘Bu uçar…’

Gözü karaydı, mangal yürekli…

Tam çılgın Türk!

Kıbrıs’ta savaştı.

F100’le… Bu F100 dedikleri, hesapta avcı bombardıman uçağı ama, aslında soba borusu gibi bi şey…

ABD’nin bize envanter dışından kakaladığı uçaklardan…

1953 model!

Onunla dağıttı mütecavizi.

F104 macerası var bir de…

Bandırma’ya inecek, basıyor düğmeye, sol iniş takımı açılmıyor. Komutan, Cumhur Asparuk Paşa  ‘Atla’ diyor, ‘Uçağın canı cehenneme, pilotumdan kıymetli değil…’ Atlasa, rutin kontrol için hastaneye gidecek, 28 gün uçuştan men edilecek, kural bu… Uçak arızalı ama, pilot daha arızalı! ‘Çorbayı akşam evde içeceğim komutanım’ diyor, atlamıyor!

Gövde üstü indiriyor uçağı! Hem de öyle indiriyor ki, tereyağından kıl çeker gibi, tekerlekle inse bu kadar olur… Aynı uçağı, 27 gün sonra ‘kendisi’ test ediyor ve yeniden Hava Kuvvetleri’ne dahil ediyor!

521 uçağın test uçuşunu yaptı. 521 kez ‘maksimum’ riske attı hayatını… Bu bir dünya rekoru… Çünkü, binlerce parça ve milyonlarca hesaptan oluşan ‘sıfır kilometre’ 521 uçağı, düşürmeden indiren başka bir pilot yok dünyada!

Emekli oldu sonra…

ABD’den iş teklifi aldı.

Acayip paralar teklif edildi. Gitmedi.

‘Ben bu işi para için yapmadım, bu vatanın ne toprağını terk edebilirim, ne gökyüzünü’ dedi.

Restoran açtı.

‘Ticaret yapmak F16 uçurmaktan zor’ diyordu arkadaşlarına: ‘Buzda kayıyorsun, suya yazı yazıyorlar, dürüstlük yok! Böyle ortamda uçmak mı kolay, ticaret yapmak mı?’

Ve tarih, 13 Haziran 2008…

Yer, Ankara Kocatepe Camii…

Musalla taşında ay-yıldızlı tabut.

Şener Koltuk…

Henüz 57 yaşında kalp krizinden vefat etti. Ruhu Şad Olsun! başarı hikayeleri


“Okuduğunuz hikayelerle ilgili düşüncelerinizi bizimle paylaşın! Sizden gelen yorumlar, hikayelerimizi daha da güçlendirecek ve diğer okuyucularımızın deneyimlerini zenginleştirecektir. Hikayelerimizin size kattığı anlam ve duyguları bizimle paylaşarak bu büyülü dünyayı hep birlikte daha da renklendirelim. Yorumlarınızı merakla bekliyoruz!

Diğer Başarı Hikayelerimizi de Keşfedin!

Başarı Hikayeleri Oku

HAYAL VE GERÇEK

KELLE KOLTUKTA ŞENER

BAŞARI, ZENGİNLİK VE SEVGİ 

KORKUSUZ ŞEHZADE


Hikayeler Kategori

Kısa Hikayeler
İbretlik Hikayeler
Dini Hikayeler
Aşk Hikayeleri
Başarı Hikayeleri
Gerçek Yaşam Hikayeleri
Sizden Gelen Hikayeler
Yaşam Tadında Kısa Hikayeler (Youtube)

İlginizi Çekecek Hikayeler

Bir Cevap Yaz

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *