«
  1. Anasayfa
  2. Başarı Hikayeleri
  3. BİLGİYE HAVA KADAR İHTİYAÇ DUYMAK

BİLGİYE HAVA KADAR İHTİYAÇ DUYMAK

Gerçek motivasyon hikayeleri

BİLGİYE HAVA KADAR İHTİYAÇ DUYMAK / Gerçek Motivasyon Hikayeleri

Gerçek Motivasyon Hikayeleri konulu makalemizde Sokrates ‘in Hayatından Kısa bir İlham verici hikaye paylaşmak istiyorum.

Bir gün, genç bir adam, Sokrates’in yanına gelir ve ona şunları söyler: “Bilgelik öğrenmek ve irfân sahibi olmak için bir sürü eziyete katlanarak kilometrelerce yol yürüdüm, size geldim. Bana bilgelik öğretir misiniz?”

Sokrates, gence kendisini izlemesini söyler ve birlikte sahile doğru yürümeye başlarlar. Sokrates suyun içine girer ve
öğrencisi de onu takip eder. Sokrates bir an durur ve aniden öğrencinin başını tuttuğu gibi suyun içine batırır. Genç adam uğraşır didinir, fakat güç yetirip de başını suyun içinden çıkaramaz. Nihayet gencin direnme gücü tükenince Sokrates, onu suyun içinden çıkarır ve sahile yatırarak evine döner.

Genç adam kendine gelir gelmez tekrar Sokrates’in peşine düşer ve onu bulur. “Sen bir bilge kişi olarak neden bana kötü davrandın?” diye sorar. Sokrates gencin sorusuna soruyla karşılık verir: “Suyun içindeyken en çok neyi istedin?” “Tabiî ki hava almayı istedim” der, genç adam.

Sokrates buna karşılık şu cevabı verir: “İşte, bilgi ve bilgeliği hava kadar istediğin zaman, düş peşime”.

Hikayeler Kategori

Kısa Hikayeler
İbretlik Hikayeler
Dini Hikayeler
Aşk Hikayeleri
Başarı Hikayeleri
Gerçek Yaşam Hikayeleri
Sizden Gelen Hikayeler
Yaşam Tadında Kısa Hikayeler (Youtube)


KISA HİKAYELER

Severek Okuduğunuz hikayelerimize Android uygulamamızı indirerek cep telefonlarınızdan ve Tabletlerinizden Rahatlıkla Ulaşa Bileceksiniz.

 

İlginizi Çekecek Hikayeler

Bir Cevap Yaz

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *