«
  1. Anasayfa
  2. Kitap Özetleri
  3. Yılanı Öldürseler – Kitap Özeti

Yılanı Öldürseler – Kitap Özeti

Yılanı Öldürseler Kitap Özeti

Yılanı Öldürseler – Kitap Özeti

Yılanı Öldürseler romanı, Yaşar Kemal’in , törelerin ve intikam duygularının bir kadının hayatını nasıl etkilediğini anlatan bir eserdir. Roman, toplumsal baskıların ve kadın haklarına ilişkin sorunların da bir eleştirisidir.

Roman Yazarı: Yaşar Kemal

Yayın Tarihi: 1954

Basım Adedi: 200.000

Sayfa Sayısı: 200

Yılanı Öldürseler Roman kahramanları:

  • Hasan: Esme’nin oğlu, Halil’in evlatlığı
  • Esme: Hasan’ın annesi, Halil’in karısı
  • Halil: Esme’nin ilk kocası, Hasan’ın öz babası
  • Abbas: Esme’nin sevdiği adam

Yılanı Öldürseler Kitap Özeti :

Yaşar Kemal’in 1954 yılında yayımlanan Yılanı Öldürseler romanı, Çukurova’da yaşayan bir köyde geçen, törelerin ve intikam duygularının bir kadının hayatını nasıl etkilediğini anlatan bir eserdir.

Romanın merkezinde, Esme adında genç bir kadın vardır. Esme, güzelliğiyle dikkat çeken bir kadındır ve Halil adında bir adam tarafından kaçırılarak zorla evlendirilir. Halil, Esme’yi sevse de, Esme onu sevmez. Esme’nin sevdiği adam, Abbas adında bir başka adamdır.

Bir gün, Halil, Abbas tarafından öldürülür. Halil’in ölümünden Esme sorumlu tutulur ve köyün erkekleri, Esme’yi öldürmeye karar verir. Hasan, Esme’nin oğludur ve annesini korumak için elinden geleni yapar. Ancak, köyün erkekleri Hasan’ı da tehdit etmeye başlar.

Hasan, annesini alıp köyden kaçmaya karar verir. Ancak, annesini ikna edemez. Esme, köyden ayrılmak istemez. Hasan, annesini alıp kaçamayınca, tek başına köyden ayrılır.

Hasan, köyden ayrıldıktan sonra, Esme’nin peşini bırakmaz. Esme’yi öldürmek isteyen köylüleri de engellemeye çalışır. Ancak, Hasan’ın çabaları sonuçsuz kalır. Esme, köyün erkekleri tarafından öldürülür.

Yılanı Öldürseler Romanın Teması:

Yaşar Kemal’in Yılanı Öldürseler romanı, törelerin ve intikam duygularının bir kadının hayatını nasıl etkilediğini anlatan bir eserdir. Roman, toplumsal baskıların ve kadın haklarına ilişkin sorunların da bir eleştirisidir.

Romanda, Esme, toplumsal baskıların ve törelerin kurbanı olarak görülür. Esme, sevmediği bir adamla evlendirilir ve kocası tarafından öldürülür. Esme’nin öldürülmesi, törelerin ve toplumsal baskıların ne kadar acımasız olabileceğinin bir göstergesidir.

Roman, kadın haklarına ilişkin sorunların da bir eleştirisidir. Romanda, Esme, sevdiği adamla evlenmek istediği için, toplum tarafından dışlanır. Esme’nin yaşadıkları, kadınların özgürlük ve eşitlik mücadelesinin önemini vurgular.

Yılanı Öldürseler Romanın Kahramanları:

  • Esme’nin Halil tarafından kaçırılarak zorla evlendirilmesi
  • Halil’in Abbas tarafından öldürülmesi
  • Hasan’ın annesini korumak için çabalaması
  • Hasan’ın annesini alıp köyden kaçamaması
  • Esme’nin köyün erkekleri tarafından öldürülmesi

Yılanı Öldürseler Romanın Eleştirileri:

Yaşar Kemal’in Yılanı Öldürseler romanı, Türk edebiyatında önemli bir yere sahiptir. Roman, toplumsal baskıların ve intikam duygularının bir kadının hayatını nasıl etkilediğini anlatan güçlü bir anlatıdır. Roman, aynı zamanda, kadın haklarına ilişkin sorunların da bir eleştirisidir.

Roman, eleştirmenlerden olumlu eleştiriler almıştır. Roman, toplumsal gerçekçiliği ve güçlü anlatısı ile öne çıkmıştır. Roman, aynı zamanda, kadın haklarına ilişkin sorunların da önemli bir eleştirisidir.

Yılanı Öldürseler Romanı sık sorulan sorular :

Yılanı Öldürseler ne anlatıyor?

Yaşar Kemal’in Yılanı Öldürseler romanı, Çukurova’da yaşayan bir köyde geçen, törelerin ve intikam duygularının bir kadının hayatını nasıl etkilediğini anlatan bir eserdir.

Romanın merkezinde, Esme adında genç bir kadın vardır. Esme, güzelliğiyle dikkat çeken bir kadındır ve Halil adında bir adam tarafından kaçırılarak zorla evlendirilir.

Halil, Esme’yi sevse de, Esme onu sevmez. Esme’nin sevdiği adam, Abbas adında bir başka adamdır.

Bir gün, Halil, Abbas tarafından öldürülür. Halil’in ölümünden Esme sorumlu tutulur ve köyün erkekleri, Esme’yi öldürmeye karar verir.

Hasan, Esme’nin oğludur ve annesini korumak için elinden geleni yapar. Ancak, köyün erkekleri Hasan’ı da tehdit etmeye başlar.

Hasan, annesini alıp köyden kaçmaya karar verir. Ancak, annesini ikna edemez. Esme, köyden ayrılmak istemez. Hasan, annesini alıp kaçamayınca, tek başına köyden ayrılır.

Yaşar Kemal Yılanı Öldürseler kaç sayfa?

Yaşar Kemal’in Yılanı Öldürseler romanı, 200 sayfadır.

Yılanı Öldürseler sonunda ne oluyor?

Romanın sonunda, Esme, köyün erkekleri tarafından öldürülür. Hasan, annesinin ölümünden çok etkilenir ve köyden ayrılır.

Yaşar Kemal Yılanı Öldürseler gerçek mi?

Yaşar Kemal, Yılanı Öldürseler romanını, 1950’de Kozan hapishanesinde yatarken tanıştığı bir çocuğun başından geçenlerden esinlenerek yazmıştır. Ancak, romandaki olaylar, gerçek olaylardan farklı olarak kurgulanmıştır.

Romanın gerçek olaylardan esinlendiği düşünülmektedir.


Yılanı Öldürseler Kitap Özeti okudunuz, Eksik yada yanlış bulduğunuz bilgileri bize İletişim Sayfamızdan bildire bilirsiniz, yorumlarınızı bekliyoruz.


İlginizi Çekecek Hikayeler


Hikayeler Kategori

Kısa Hikayeler
İbretlik Hikayeler
Dini Hikayeler
Aşk Hikayeleri
Başarı Hikayeleri
Korku Hikayeleri
Gerçek Yaşam Hikayeleri
Sizden Gelen Hikayeler
Kitap Özetleri
İngilizce – Türkçe Hikayeler
Yaşam Tadında Kısa Hikayeler (Youtube)

İlginizi Çekecek Hikayeler

Bir Cevap Yaz

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *