«
  1. Anasayfa
  2. Kitap Özetleri
  3. El Kızı – Kitap Özeti

El Kızı – Kitap Özeti

El Kızı Kitap özeti

El Kızı – Kitap Özeti

Orhan Kemal’in 1960 yılında yayımlanan El Kızı romanı, bir el kızının hayatının, toplumsal baskılar ve töreler karşısında nasıl şekillendiğini anlatan bir eserdir.

Orhan Kemalin Kaleminden çıkan El Kızı kitabı, 1960 yılında yayınlandı, kitap 192 sayfadır ve 200.000 adet basılmıştır.

El Kızı Kitap Kahramanları :

  • Neriman: Romanın başkişisi, bir el kızı.
  • Güllü: Neriman’ın annesi, bir evin hizmetçisi.
  • Şerife: Neriman’ın halası, zengin bir ailenin hizmetçisi.
  • Ahmet: Neriman’ın aşık olduğu genç adam.
  • Osman: Neriman’ın babası, bir fabrika işçisi.

El Kızı Kitap Özeti :

Orhan Kemal’in 1960 yılında yayımlanan El Kızı romanı, bir el kızının hayatının, toplumsal baskılar ve töreler karşısında nasıl şekillendiğini anlatan bir eserdir.

Romanın merkezinde, Neriman adında genç bir kadın vardır. Neriman, bir fabrika işçisinin kızıdır. Ancak, annesi Güllü, Neriman daha küçükken bir eve hizmetçi olarak verilir. Neriman, annesiyle birlikte bu evde büyür.

Neriman, Ahmet adında bir genç adama aşık olur. Ancak, Ahmet, Neriman’ın halası Şerife’nin oğludur. Şerife, Neriman ve Ahmet’in evlenmesine karşı çıkar. Neriman’ın babası Osman da, Neriman’ın Ahmet’le evlenmesine karşı çıkar.

Neriman, Ahmet’le evlenmek için kaçar. Ancak, Ahmet’in ailesi, Neriman’ı kabul etmez. Neriman, Ahmet’le birlikte sokaklarda yaşamaya başlar.

Neriman ve Ahmet, bir gün Şerife’nin evine giderler. Şerife, Neriman’ı kabul eder ve Neriman ile Ahmet evlenir.

Neriman ve Ahmet’in evliliği, toplumsal baskılar ve töreler karşısında zorlanır. Neriman, bir el kızı olarak, toplum tarafından dışlanır. Neriman’ın yaşadığı zorluklar, kadının toplumdaki yerini ve toplumsal baskıların ne kadar acımasız olabileceğini gösterir.

El Kızı Romanın Teması:

Orhan Kemal’in El Kızı romanı, toplumsal baskılar ve kadın haklarına ilişkin sorunların bir eleştirisidir. Roman, bir el kızının hayatının, bu baskılar karşısında nasıl şekillendiğini anlatarak, kadının toplumdaki yerini ve toplumsal baskıların ne kadar acımasız olabileceğini gözler önüne serer.

El Kızı Romanın Önemli Başlıkları:

  • Neriman’ın bir el kızı olarak doğması
  • Neriman’ın Ahmet’e aşık olması
  • Ahmet’in ailesi ve Neriman’ın babasının Neriman ve Ahmet’in evlenmesine karşı çıkması
  • Neriman ve Ahmet’in kaçması
  • Neriman ve Ahmet’in Şerife’nin evine gitmesi
  • Neriman ve Ahmet’in evliliğinin toplumsal baskılar karşısında zorlanması

El Kızı Romanın Uyarlamaları:

  • El Kızı romanı, 1970 yılında yönetmenliğini Osman Seden’in yaptığı bir filme uyarlandı. Filmde Neriman karakterini Fatma Girik canlandırdı.
  • El Kızı romanı, 2021 yılında yönetmenliğini Murat Saraçoğlu’nun yaptığı bir diziye uyarlandı. Dizide Neriman karakterini Özgü Kaya canlandırdı.

El Kızı Romanın Aldığı Ödüller:

  • El Kızı romanı, 1960 yılında Türk Dil Kurumu Roman Ödülü’nü kazandı.
  • El Kızı romanı, 1961 yılında Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı’nın düzenlediği yarışmada birincilik ödülünü kazandı.

El Kızı Kitap Özeti okudunuz, Eksik yada yanlış bulduğunuz bilgileri bize İletişim Sayfamızdan bildire bilirsiniz, yorumlarınızı bekliyoruz.


İlginizi Çekecek Hikayeler


Hikayeler Kategori

Kısa Hikayeler
İbretlik Hikayeler
Dini Hikayeler
Aşk Hikayeleri
Başarı Hikayeleri
Korku Hikayeleri
Gerçek Yaşam Hikayeleri
Sizden Gelen Hikayeler
Kitap Özetleri
İngilizce – Türkçe Hikayeler
Yaşam Tadında Kısa Hikayeler (Youtube)

İlginizi Çekecek Hikayeler

Bir Cevap Yaz

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *