«
  1. Anasayfa
  2. Kitap Özetleri
  3. Beyaz Zambaklar Ülkesinde – Kitap Özeti

Beyaz Zambaklar Ülkesinde – Kitap Özeti

Beyaz-Zambaklar-Ulkesinde

Beyaz Zambaklar Ülkesinde – Kitap Özeti

Grigory Petrov’un 1900 yılında yayımlanan Beyaz Zambaklar Ülkesinde adlı eseri, 1800’lerin sonlarında Finlandiya’nın modernleşme ve kalkınma mücadelesini anlatan bir eserdir.

Yazar Grigory Petrov ‘un 1900 yılında yayınladığı Beyaz Zambaklar Ülkesinde kitabı 280 sayfadır ve 50.000 adet basılmıştır

 Beyaz Zambaklar Ülkesinde Kitap Kahramanları:

  • Grigory Petrov
  • Johan Vilhelm Snellman
  • Aleksander II
  • Yhtenäisyyden Puolue

 Beyaz Zambaklar Ülkesinde kitap Özet:

Grigory Petrov’un 1900 yılında yayımlanan Beyaz Zambaklar Ülkesinde adlı eseri, 1800’lerin sonlarında Finlandiya‘nın modernleşme ve kalkınma mücadelesini anlatan bir eserdir.

Kitap, Petrov’un Finlandiya’ya yaptığı seyahatlerdeki gözlemlerine dayanmaktadır. Petrov, seyahatlerinde, Finlandiya halkının içinde bulunduğu durumu, cehaletten kurtulmak için başta Johan Vilhelm Snellman olmak üzere ülkedeki bir avuç Fin aydının verdiği olağanüstü mücadeleyi anlatır.

Kitabın başında, Petrov, Finlandiya’nın coğrafi konumunu ve halkının sosyal ve kültürel yapısını anlatır. Petrov, Finlandiya’nın doğal güzelliklerini ve halkının misafirperverliğini övgüyle karşılar.

Kitabın ikinci bölümünde, Petrov, Finlandiya’nın siyasi ve ekonomik durumunu anlatır. Petrov, Finlandiya’nın o dönemde Rusya’nın bir parçası olduğunu ve Rus yönetiminin baskısı altında bulunduğunu anlatır. Petrov, bu baskılara rağmen, Finlandiya halkının bağımsızlık mücadelesini sürdürdüğünü de anlatır.

Kitabın üçüncü bölümünde, Petrov, Finlandiya’nın eğitim ve kültür alanındaki ilerlemelerini anlatır. Petrov, Finlandiya’da eğitim sisteminin yaygınlaştığını ve halkın okuma yazma oranının arttığını anlatır. Petrov, aynı zamanda, Finlandiya’da edebiyat, sanat ve bilim alanında önemli gelişmeler yaşandığını da anlatır.

 Beyaz Zambaklar Ülkesinde Kitabın Uyarlamaları:

  • Beyaz Zambaklar Ülkesinde, 1928 yılında, Finlandiya’da Valkoisten ruusujen maa adıyla filme çekilmiştir. Filmin yönetmeni, Yrjö Norta’dır.
  • Beyaz Zambaklar Ülkesinde, 1996 yılında, Türkiye’de Finlandiya’nın Beyaz Zambakları adıyla televizyon dizisi olarak uyarlanmıştır. Dizi, TRT 1’de yayımlanmıştır.

 Beyaz Zambaklar Ülkesinde Kitabın Ödülleri:

  • Beyaz Zambaklar Ülkesinde, 1901 yılında, Rus Yazarlar Birliği tarafından “En İyi Sosyal Araştırma” ödülüne layık görülmüştür.
  • Beyaz Zambaklar Ülkesinde, 1902 yılında, Rus İmparatorluğu tarafından “En İyi Edebiyat Eseri” ödülüne layık görülmüştür.

 Beyaz Zambaklar Ülkesinde Kitabın Önemi:

Grigory Petrov’un Beyaz Zambaklar Ülkesinde adlı eseri, Finlandiya’nın modernleşme ve kalkınma mücadelesini anlatan önemli bir eserdir. Eser, Finlandiya halkının bağımsızlık mücadelesine de önemli bir katkı sağlamıştır.


Beyaz Zambaklar Ülkesinde Kitap Özeti okudunuz, Eksik yada yanlış bulduğunuz bilgileri bize İletişim Sayfamızdan bildire bilirsiniz, yorumlarınızı bekliyoruz.


İlginizi Çekecek Hikayeler


Hikayeler Kategori

Kısa Hikayeler
İbretlik Hikayeler
Dini Hikayeler
Aşk Hikayeleri
Başarı Hikayeleri
Korku Hikayeleri
Gerçek Yaşam Hikayeleri
Sizden Gelen Hikayeler
Kitap Özetleri
İngilizce – Türkçe Hikayeler
Yaşam Tadında Kısa Hikayeler (Youtube)

İlginizi Çekecek Hikayeler

Bir Cevap Yaz

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *