«
  1. Anasayfa
  2. Dini Masallar
  3. O Bizim Rehberimiz

O Bizim Rehberimiz

eğitici dini masallar

Kuran Bizim Rehberimiz  / Eğitici Dini Masallar

Çocuklar için Hazırladığımız Eğitici dini masallar Kuranı kerim ile ilgili çocuk masalımız  ” o bizim rehberimiz. Kuranı kerim” isimli dini masalı sizlere paylaşıyoruz, ilk okul masalları ile Ahlaki ve dini eğitimin verilmeye çalışıldığı masallarımızı, eğitim çağındaki çocuklar için hazırladık, okul öncesi çocuklarımızın da dinleyebileceği İslami masalları sitemizde bula bilirsiniz., eğitici dini masallar çocuklarınızı eğlendirecek ve çocuklarınızın gelişimine destek olacaktır. Masalımızı Altda bulunan Masal videosu ile dinleye bilirsiniz.


kur’an, namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren ve ahirete de kesin olarak inanan müminler için bir hidayet rehberi ve bir müjdedir. (Neml suresi / 2,3. ayetler)

Küçük kız sabah uyandığında kendisini çok iyi hissediyordu. Hâlbuki daha dün ateşler içinde yanıyordu. Nasıl olmuştu da böyle çabucak iyileşivermişti!

Hemen yatağından kalkıp sevincini paylaşmak için annesinin yanına koştu. Annesi yan taraftaki odada Kur’an-ı Kerim
okuyordu. Küçük kız annesinin yanına oturdu, bekledi, annesinin okuması bitince sevinçle:
— Anneciğim, kendimi çok iyi hissediyorum! Ne çabuk iyileştim! Nasıl oldu anlamadım, dedi.

Annesi:
— Anlamayacak ne var Pınar’cığım, doktor amcanın verdiği reçeteyi uyguladın ve çabucak iyileştin, dedi.
— Haklısın galiba anneciğim. Peki sen ne yapıyorsun?
— Kur’an-ı Kerim okuyorum yavrum.
— Neden Kur’an-ı Kerim okuyorsun anne?

Kızının bu meraklı hâli annesinin hoşuna gitmişti.
— Bak kızım, Allah doğru yolu bulabilmemiz için bize kutsal kitapları göndermiş. Bu kitaplarda insanların öğrenmesi gereken şeyler yazılı. En başta iyi insan olmayı öğretiyor bize kutsal kitaplar.


O Bizim Rehberimiz  / Eğitici Dini Masallar Masalımızı Dinlemek İstermisiniz

çocuklar için kuranı kerim masalları


İyilik yapmayı, insanları sevmeyi, herkese yardım etmeyi öğretiyor. Yalancılık, hırsızlık kötü davranışlardan uzak durmamız gerektiğini anlatıyor bize. Yani doğru yolu bulmamızı sağlıyor.
— Anneciğim, yani kutsal kitaplar olmasaydı biz doğru yolu bulamayacak mıydık?

Annesi kızının bu sorusuna soruyla karşılık verdi:
— Kızım, sen doktorun sözünü dinlemeyip verdiği reçeteyi uygulamasaydın, böyle çabucak iyileşebilir miydin?

Pınar bir an düşündü ve sevinçle bağırdı:
— Anladım anneciğim ne demek istediğini, yani kutsal kitaplar bizim hayatımızın reçetesi! Anne kız gülüştüler.

Pınar o sırada yan odadan kardeşinin ağlama sesini duydu. Hemen yanına koştu. Beş on dakika sonra gülerek geri döndü.
— Anneciğim, şimdi ben de sana bir örnek vereyim. Minik kardeşim yumurtadan çıkan oyuncağının parçalarını birleştirememiş. Hâlbuki kâğıtta gösterilen yapılış şekline baksaydı kolayca ve doğru bir şekilde yapabilecekti.

Kızının bu bilmiş hâli annesinin çok hoşuna gitmişti.
— Aferin benim kızıma, neler de düşünürmüş, dedi. Bu sohbet ikisinin de hoşuna gitmişti.

— Peki söyle bakayım kızım, geçen gün babanın bana hediye aldığı bulaşık makinesini kullanmayı ben nasıl öğrenmiştim?
— Kullanma kılavuzuna bakarak anne.
— Yani?

İkisi beraber:
— Kur’an-ı Kerim bizim hayatımızın kullanma kılavuzu, diyerek gülüştüler.

Anne kız böyle konuşup gülerken içeri baba girdi. Hâlinden biraz gergin olduğu anlaşılıyordu. Pınar:
— Ne oldu babacığım, neden böyle gerginsin, diye sordu.
— Ne olacak kızım, abin okulla geziye gitmişti ya…
— Evet…
— Gruplarının rehberine uymamış, yolunu kaybetmiş, bir sürü sıkıntı çekmiş. Zor bulmuşlar abini. Ona canım sıkıldı,
dedi.

Anne ile kız birbirlerine baktılar ve gülümsediler. İkisi de aynı şeyi düşünmüştü. Ne olduğunu anlayamayan babaya durumu
Pınar açıkladı:

— Babacığım, biz de annemle tam bu konu üzerinde konuşuyorduk. Bizim için yol göstericiler, rehberler çok önemli. Yüce Allah bize yol gösterici olarak kutsal kitapları göndermiş. Abim rehberine uymadığı için gezide yolunu kaybetmiş. Kur’an-ı Kerim de bizim hayatımızın rehberi. Ona uyarsak yolumuzu hiçbir zaman şaşırmayız ve doğru yoldan hiç ayrılmayız.

Babası kızının anlattıklarını duyunca çok duygulandı ve kızıyla gurur duydu.
— O zaman yarın okul çıkışında beraber gidip sana bir tane Kur’an-ı Kerim alalım, dedi. Pınar çok sevindi. Annesine işaret etti.

— Hadi anneciğim, beraber söyleyelim. Kur’an-ı Kerim biziiim… Biir, ikiii, üüüüç… İkisi beraber: “Reçetemiz, kılavuzumuz, rehberimiz.” dediler ve gülüştüler


Eğitici Dini masallar serimizde  ”O bizim rehberimiz” isimli eğitici dini masalımızı okudunuz beğenmeği ve paylaşmayı unutmayın.


MASAL KATEGORİLERİ
Masal Oku
Dini Masallar
Eğitici Masallar
Türk masalları
Baba Masalları (Youtube)


 

İlginizi Çekecek Hikayeler

Bir Cevap Yaz

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *