«
  1. Anasayfa
  2. Eğitici Masallar
  3. Şu Sınavlar Neden Var Ki

Şu Sınavlar Neden Var Ki

eğitici masallar

Şu Sınavlar Neden Var Ki / Eğitici Masallar

Eğitici masallar kategorimizde , değerli çocuklar için yeni uyku masallarımız var. Sınavlara çalışmanın zor olduğunu düşünen ve karşılığında alacağı cevabını aldığı bir çocuğun masalını okuyacaksınız, eğitici dini masallarımızı ve bu türden masallar okumak için sayfamızı ziyaret ede bilirsiniz.


Sevgili Günlük,

Sınav stresinden şubat tatilinin tadını bile çıkaramıyorum. Sana da yazmaya bu yüzden zamanım olmadı. Her gün çözmem gereken testler ve tekrar etmek zorunda olduğum konular var.

Tatil döneminde hafta içi de kurs oluyor. Çok yorulduğumu, bazen bunaldığımı hissediyorum. Biraz fazla uyuyorum bazı günler, nasıl olsa tatil diye; bazı günler sevdiğim şeylerle uğraşıyorum ve rahatlıyorum.

Fakat içimde zaman zaman oluşan ümitsizlik duygusuyla baş etmek zor oluyor. “Başarabilecek miyim? Kazanamazsam iyi bir okulu nasıl bir geleceğim olacak? Kimseyi hayal kırıklığına uğratmak istemiyorum. Ya başarılı olamazsam?.


Şu Sınavlar Neden Var Ki /  Masalımızı Dinlemek İstermisiniz?

eğitici masallar


Kimsenin sözleri, içimdeki bu duygudan kurtaramadı beni uzunca bir süre. Bir ailem olsa farklı mı olurdu diye de düşündüm ama, sonra kurstan bir arkadaşımı hatırladım; o da benim gibi endişeliydi, annesi ne derse desin bir türlü stresten kurtulamıyordu.

Bir dersimizde vaiz abla, sıkıntılarla baş edebilmenin, zorluklara sabredebilmenin Allah inancıyla mümkün olduğunu söylemişti. Allah’ın bizi denemek için yaptığı sınavların anlamı vardı. Çünkü hayattaki sınavlarımız, eğer sabredersek bizi güçlü yapıyor ve bizi eğitiyordu. Gerçekten, eğer bir sevgi evinde yaşamasaydım pek çok şeyi ben de bilemezdim.

Belki kendimi bu kadar yalnız ama, Allah’a bu kadar yakın hissedemezdim. Bu sevgi evi bana çok şey öğretti: Yeni tanıştığım insanlarla aynı evde kardeş gibi yaşamayı, hissettiklerimi anlatamadığım için günlük tutmayı, velisi hep değişen bir çocuk olduğum için okulda kurallara daha çok uymayı ve pek çok şeyi…

Geçen hafta sordum vaiz ablaya: “Allah’ın bizi sınav yapmasının bize kazandırdıkları var ama, ya bizim 8. sınıfların bu sınavının bir anlamı var mı?” Soruma güldü, gülmeyi çok sever zaten. “Evet, elbette var Onur.” dedi. “Sabretmeyi, mücadele etmeyi, ümit etmeyi, dua etmeyi, zamanını kullanmayı ve çalışmayı öğretiyor bu sınavlar sana.

Bunların her biri çok önemli kazançlar senin için.” Tutamadım kendimi, “Ama ya kazanamazsam abla, o zaman ne olacak?” deyiverdim. “Sınavın sonucu değil, o sınav için gösterdiğin çabadır asıl önemli olan.

Bu yüzden Allah, ‘İnsana ancak çalıştığının karşılığı vardır.’ diyor. Sonuç ne olursa olsun, her durumda zaten edindiğin bu erdemlerle kazanmış olacaksın.” dedi. Yani çalışmakla, ümidimi kaybetmeden çabalamakla ben kazanıyorum.

Biraz zor bunu anlamam galiba… Ama şunu anlıyorum; hiçbir şey, hiçbir emek boşa değil… Allah’a inanmak, insanı çooook güçlü ve hayatını da çok anlamlı yapıyor…


MASAL KATEGORİLERİ
Masal Oku
Dini Masallar
Eğitici Masallar
Türk masalları
Baba Masalları (Youtube)


 

İlginizi Çekecek Hikayeler

Bir Cevap Yaz

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *