«
  1. Anasayfa
  2. Dini Masallar
  3. Allah’ı Çok Seviyorum

Allah’ı Çok Seviyorum

dini masallar

Allah’ı Çok Seviyorum / Dini Masallar

Dini masallar kategorimizde yer alan Eğitici bir dini masal sunmak istiyorum sizlere, dini masallar çocuklarınızı eğlendirecek ve çocuklarınızın gelişimine destek olacaktır.

Sevgili Günlük,
Bugün çok maceralıydı. Heyecandan kalbim duracak sandım. Kardeşlerim Ayşe, Burak ve ben, dedemle birlikte lunaparka gittik. Lunapark çok eğlenceli bir yer ama bugün ne yazık ki bizim için hiç eğlenceli olmadı. Dönme dolaba binmeye karar verdik. Dönme dolap bir tur döndü, sonra ikinci tur, sonra bir daha derken, birdenbire “Gırcc” diye bir ses duyduk. Neye uğradığımızı şaşırdık o anda. Dedem de telaşlandı, her hâlinden belliydi. Çünkü ses, tam da bizim oturduğumuz koltukların olduğu bölümden geliyordu.

Aşağıdaki adamlar koşuşturmaya başladılar. Dönme dolabı durdurdular. Biz de tam tepede kalakalmıştık. Başka bölümlerde oturan insanlar da bize bakıp bağırıyorlardı. O sırada bağrışmalardan korkan Burak da, ”AAAaaaaaaa, diye çığlık atmaya başladı”. Ayşe ağlıyordu. Benim ise korkudan sesim çıkmıyordu. Dedem bir anda, ”Şişşt, dedi”. Hepimiz ona döndük. ”Korkmayın çocuklarım, Allah büyük, dua edin” ,dedi. Hepimiz dua etmeye başladık. Burak ellerini açmış:” Allah’ım noluy bizi kuytay, diyordu”.

Lunapark çalışanları koşuşturup dururken, çığlığa benzer bir düdük sesi duyduk. Kırmızı bir itfaiye arabası “dadi dadi” diye siren çalarak lunaparka girdi ” Dede bak, yine cıyc yapıyoy bu dönme dolap!” diye seslendi Burak. Dedem, ”Dua edin çocuklar”, dedi. Herkes yine dua etmeye başladı. Birkaç dakika sonra itfaiye kocaman bir merdiveni bize doğru uzattı. Tam da merdivenin ucunda bir itfaiyeci amca duruyordu. ”Gelin bakalım, korkmadan gelin yanıma”, dedi. Önce Burak’ı ona doğru yolladık. Burak merdivene geçti ama aşağı inmek istemiyordu. ”Ablam da gelsin, dedem de gelsin” , diyordu. Dedem, ”Burak, oğlum sen in yavrum. Geliyoruz biz de” ,dedi,

Burak’ı başka bir itfaiyeci amca merdivenlerden indirdi. Biz de sırayla merdivenlere geçtik. Aşağıya indiğimizde Burak bize sarılıp hüngür hüngür ağladı. ”Dedeciğim, Allah gökyüzünde otuyduğu için mi biz kolayca kuytulduk ? O bizi tuttu mu”, diye sordu. Dedem gülümsedi: ”Burak, Allah her yerdedir. O çok güçlüdür ve ne isterse sadece “ol” demesi yeterlidir. O şey hemen oluverir. Yeryüzünde, gökyüzünde, uzayda hiç fark etmez. ”Yani Spaydıymenden daha mı güçlüdüy?”

Dedem ve yanındaki itfaiyeci amca bu soruya çok güldü. İtfaiyeci amca, ”Oğlum, Spiderman film kahramanı, uydurma o uydurma”, dedi. Dedem, ”Allah her şeyi yarattığı için, ondan daha güçlü başka bir şey yoktur”, dedi. Burak soru sormaya devam ediyordu:  ”Peki neyde otuyuyoy? Ona nasıy teşekküy edebiliyim?” Dedem Burak’ın yanına eğildi: ” Benim akıllı torunum, Allah her yerdedir. Biz onu göremeyiz çünkü o çooookk büyük, biz ise çok küçüğüz. Ama iyi insan olursak, O’nu ancak cennete gittiğimizde görebiliriz”.

Burak’ın kafası karışmış gibiydi ve canı da biraz sıkılmıştı: ”Tamam da ben Allah’a nasıl teşekküy edeceğim? Dedem gülümsedi: – Dua edersen, teşekkür ederim Allah’ım dersen o senin duanı duyacaktır. Ayşe, Burak’a sarıldı: ”Sen çok mu korktun, canım kardeşim benim”, diye sordu. 7 yaşında ama yine de Burak’ın ablası. Burak’ı korumaya çalışıyor ve ona ablalık yapıyordu. O da biraz korkmuş ve yorulmuştu. ”Dede, Allah her yerde diyorsun, yani şimdi hem bizim yanımızda hem de başkalarının. Herkese yardım ediyor. Allah bu kadar çok şeyi yaparken hiç yorulmuyor mu?”. Dedem Ayşe’yi kolunun altına aldı: ” Allah hiç yorulmaz, eşi benzeri yoktur O’nun. O dilerse olur, dilemezse, bir yaprak bile kıpırdamaz kızım. Burak bu söylenenlerden çok etkilenmişti: ”Vay canına dedeciğim! İyi ki dönme dolabın tepesinde kalmışız, hehehe”.

Eve geldiğimizde Burak’ın olayları annemlere anlatmasını görmeliydin. Annem, ” Dünya bu kadar güzel yaratılmışsa, cennet kim bilir nasıldır, değil mi oğlum”, derken Burak’ın gözlerinin içi ışıldıyordu.

Sevgili Günlük, Bugün önce korktuk ama sonra Rabbimizin bizi ne kadar çok sevdiğini hissettik. Şükürler olsun.

Dini masallar serimizde betül’ün günlünde ”Allah’ı çok seviyorum” isimli dini masalımızı okudunuz beğenmeği ve paylaşmayı unutmayın.

MASAL KATEGORİLERİ
Masal Oku
Dini Masallar
Eğitici Masallar
Türk masalları
Baba Masalları (Youtube)


KISA HİKAYELER

Severek Okuduğunuz hikayelerimize Android uygulamamızı indirerek cep telefonlarınızdan ve Tabletlerinizden Rahatlıkla Ulaşa Bileceksiniz.



İlginizi Çekecek Hikayeler

Bir Cevap Yaz

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *