«
  1. Anasayfa
  2. Dini Masallar
  3. GÜL YAĞI / DİNİ MASALLAR

GÜL YAĞI / DİNİ MASALLAR

dini masallar

Gül Yağı / Dini Masallar

Dini masallar kategorimizde yer alan, Türkçe masallar arasında çok güzel bir masal sunmak istiyorum sizlere. Masalımızın konusu Anne sevgisi. Eğitici dini masallar çocuklarınızı eğlendirecek ve çocuklarınızın gelişimine destek olacaktır.

”Biz, insana anne babasına iyi davranmayı emrettik.” Ahkaf Suresi,15.ayet

Zamanın birinde zengin bir tüccar yaşarmış. Bu tüccar dünyanın dört bir yanından güzel kokular getirip bunları dükkânında satarmış. Öyle güzel kokular ki, daha çarşıya girmeden hissedilir, insanlar ne olduğunu anlayamadan kendilerini bu adamın dükkânında bulurlarmış. Rengârenk şişelerde çeşit çeşit kokuyu görünce de almadan çıkamazlarmış.

Tüccar, kokularından alan her müşterisine küçük bir şişe de gül yağı verir, “Bu da anneye hediyemiz efendim, bizden.” dermiş. Almak istemeyenlere ısrar eder, “Anneniz yoksa başka bir anneye verin, her anne değerlidir.” dermiş.

Bu tüccarın biraz tembel, biraz da aç gözlü genç bir çırağı varmış. Her sabah kendisini erkenden kaldırıp işe gönderdiği için anasına dünyanın lafını sayar, suratından düşen bin parça dükkâna gelirmiş. Akşama kadar dükkân içinde koşuşturmaktan yorgun düşer, dağ senin ova benim gezip duran yaşıtlarına imrenirmiş. Şu “anneye gülyağı” meselesine içten içe kızar, “Bedava dağıtacağına satsa daha çok kazanırdık” diye. Dükkân sahibine içerlermiş.

Bir akşam bütün cesaretini toplayıp bu fikrini tüccara da açmış. Tüccar onu büyük bir sükûnetle dinledikten sonra, raftan bir şişe gülyağı almış ve “Bu da annene hediyemiz, bizden” demiş.

Çırak eve varınca şişeyi annesine uzatıp, “Al ana, bu sana hediye.” deyince, annesi öyle mutlu olmuş ki, oğlunun boynuna sarılıp teşekkür üstüne teşekkür etmiş. Çırak, annesinin küçük bir hediyeye neden bu kadar sevindiğini anlamaya çalışıyormuş.

Annesini izlerken ne kadar çok koşuşturduğunu fark etmiş. Tıpkı dükkânda kendisinin koşuşturduğu gibi. Ne kadar yorulduğunu anlayıp içi sızlamış. İş yapmaktan ellerinin çatladığını, yüzünün solduğunu ilk defa fark etmiş. Hemen annesine yardım etmeye başlamış. Onu mutlu gördükçe yorgunluğu geçiyor, ona yardım ettikçe dinleniyormuş. ,

Ertesi sabah annesinin ellerini öperek evden ayrılmış. Yüzünde güller açıyormuş. Tüccarı kapıda kendisini bekler bulmuş. Ellerine uzanarak, “Anladım ki efendim, gülyağı hem cilt yaralarına, hem de gönül yaralarına dermanmış.” demiş.

Dini masallar sayfamızda Türkçe Dini masallar dan olan “Gül Yağı” isimli uyku masalı mızı okudunuz, masalımızı dinlemek için altta bulunun videoyu kullana bilirsiniz.

Yazan :Rukiye OKLAN

MASAL KATEGORİLERİ
Masal Oku
Dini Masallar
Eğitici Masallar
Türk masalları
Baba Masalları (Youtube)


KISA HİKAYELER

Severek Okuduğunuz hikayelerimize Android uygulamamızı indirerek cep telefonlarınızdan ve Tabletlerinizden Rahatlıkla Ulaşa Bileceksiniz.



İlginizi Çekecek Hikayeler

Bir Cevap Yaz

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *