«
  1. Anasayfa
  2. Dini Masallar
  3. RAMAZANIN DİLİ

RAMAZANIN DİLİ

dini masallar

Ramazanın Dili / Eğitici dini masallar

Merhaba sevgili minik dostlar! “Ramazanın Dili / Eğitici Dini Masallar” dünyasına hoş geldiniz. Bugün, bir çocuğun saf gözleriyle bakılan Ramazan’ın, orucun ve Ramazan Bayramı’nın büyülü dünyasına adım atıyoruz. Masalımızda, oruç tutmanın sadece açlıkla değil, kalbin açılmasıyla da ilgili olduğunu göreceksiniz. Bir çocuğun oruç tutmanın güzelliklerini keşfi, öğretici ve eğlenceli bir hikayeye dönüşüyor.

Eğitici masalımızı Dinlemek İstermisiniz?

dini masallar


Bugün evde bir telaş bir telaş sormayın. İftara misafirlerimiz var. Annem saatlerdir koşuşturuyor. Nasıl güç buluyor hiç anlamıyorum. Ben o kadar acıkıyor o kadar susuyorum ki anlatamam. Yardım etmeye çalışıyorum anneme ama hemen gücüm tükeniyor. Hele bu son saatler hiç geçmek bilmiyor.

Çok sızlandım değil mi? Aslında, acıksam da susasam da oruç  tutmayı çok ama çok seviyorum. Yiyebileceğin halde yememek, içebileceğin halde içmemek; içinde bir şeylerin seni tutması çok ilginç, çok güzel, tarifsiz bir duygu. Sanki içimde bir şeyler güçleniyor, büyüyor. Rabbime kendimi yakın hissediyorum.

– Dilara! Dilara!

– Efendim anneciğim!

– Masayı hazırlamama yardım eder misin? Vakit iyice daraldı.

– Geldim anneciğim! Hiç telaşlanma, tam atmış dakikamız var iftara.

– Evet tam bir saatimiz, altmış dakikamız var. Soframızı hazırlayalım. Misafirlerimiz gelmek üzeredir.

– Tamam anneciğim hemen.

– Bugün çok acıktın sanki…

– Evet çok acıktım ama en çok da susuzluk beni mahfetdi.

– Anlıyorum canım susuzluk beni de mahvetti.

– Hatırlıyor musun anne, küçükken tekne orucu tutardım. Sahura kalkardım sonra öğleye kadar hiçbir şey yemezdim. Ne kadar zor gelirdi o yarım gün. Şimdi ise tam gün tutabiliyorum.

– Öyle öyle iraden gelişti. Sabretmeyi, dayanabilmeyi, kendini tutabilmeyi öğrendin canım.

– Anneciğim peki neden “tekne orucu” demişler?

– Anadolu’nun gönlü iman dolu güzel insanları, küçük yaştaki çocukları oruca alıştırmak ve onlara İslâm’ın güzelliklerini kazandırmak için bu yarım günlük orucu tavsiye ederlerdi. Adına da “tekniye orucu” denirdi. Arapçada “künyelemek”, “kimliklenmek”, “şahsiyet kazanmak” anlamına gelen “tekniye” zamanla “tekne” olmuş

– Anladııım, ne kadar güzel düşünmüş büyüklerimiz.

– Allah onlardan razı olsun.

– Anneciğim bugün orucumu açar açmaz meyva yiyeceğim. Sabahtan berli canım neler çekti neler…

– Meyvamız yok ama pazardan meyve almıştım. Sabahtan beri canının çektiklerini hazırlayalım, misafirlerimize de ikram edelim.

– Anneciğim oruçluyken bile hatalarımı yakalıyorsun.

Yazan: Rukiye Oklan


Diyanet çocuk Masalları serimizde “Kuran’ı Kerimi Okumayı Öğrenirken” isimli Eğitici dini masalımızı okudunuz, Masalımıza Yorum yazmayı ve Arkadaşlarınız İle Paylaşmayı unutmayın.


MASAL KATEGORİLERİ
Masal Oku
Dini Masallar
Eğitici Masallar
Türk masalları
Baba Masalları (Youtube)


 

İlginizi Çekecek Hikayeler

Bir Cevap Yaz

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *