«
  1. Anasayfa
  2. Dini Masallar
  3. ALLAH’I ZİKREDEN LEYLAK

ALLAH’I ZİKREDEN LEYLAK

dini masallar

Allah’ı Zikreden Leylak / Dini Masallar

“Göklerdeki ve yerdeki her şey, mülkün sahibi, mukaddes, mutlak güç sahibi, hüküm ve hikmet sahibi olan Allah’ı tespih eder.”
Cuma Suresi 1. Ayet

LEYLAK: Ya Rahman Ya Allah, Ya Rahim Ya Allah, Ya Melik Ya Allah, Ya Kuddüs Ya Allah… Aaah! Yine geldi şu haylaz çocuk. Aaaah! Yeter yahu! Canımı yakıyorsun… Duymuyor ki beni!..

ÇINAR AĞACI: Hayırdır leylak kardeş, niye söylenip duruyorsun?

LEYLAK: Sorma çınar kardeş! Karşı komşunun yaramaz oğlu beni canımdan bezdirdi. Şu hâlime bak! Rengim soldu, kokum kayboldu. Ne zaman yanımdan geçse gövdeme bir iki tekme savuruyor. Dallarımı kırıyor, yapraklarımı yoluyor. Güzelim çiçeklerimi koparıp sağa sola fırlatıyor.

ÇINAR AĞACI: Ne yazık ki hepimize kötü davranıyor. Sanırım bizim de canlı olduğumuzu, canımızın yanacağını düşünemiyor.

LEYLAK: Haklısın çınar kardeş. Tam tespihe başlıyorum, huşuyla salınırken birden karşıma çıkıp canımı yakıyor. Ah bilse bizim de bir yaratılış amacımız olduğunu!.. Rabbimizin emriyle insanlara hizmet ettiğimizi, hiç durmadan Rabbimizi andığımızı…

ERTESİ GÜN…..

LEYLAK: Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Azim, Ya Hakîm…

ÇOCUK: Selam güzel çiçekler, güzel ağaçlar, güzel böcekler… Selam güneş, selam dere…

LEYLAK: Çınar kardeş duydun mu, selam verdi bize şu yaramaz. Üstelik ‘güzel’ dedi. Vurmuyor, kırmıyor… Oh hamdolsun!

ÇOCUK: Biliyor musunuz bugün Cuma namazına camiye gittim. Hocamız hutbede bize sizinle ilgili ayet okudu. Bakın size de okuyayım “Göklerdeki ve yerdeki her şey, mülkün sahibi, mukaddes, mutlak güç sahibi, hüküm ve hikmet sahibi olan Allah’ı tespih eder.” (Cuma Suresi 1. Ayet) Siz bize hizmet için yaratılmışsınız ve görevinizi hiç aksatmıyormuşsunuz. Üstelik hiç durmadan Allah’ı tespih
ediyormuşsunuz. Çok etkilendim, bilmiyordum ki… Artık size hiç zarar vermeyeceğim. Hoşça kalın!

ÇINAR AĞACI: Gördün mü leylak kardeş, bu yavrucak Kur’an’ı kalbine yazmış. Ne mutlu ona! Hamdolsun Rabbimize!

LEYLAK: Elhamdulillah, Elhamdulillah…

Yazan: Rukiye OKLAN

MASAL KATEGORİLERİ
Masal Oku
Dini Masallar
Eğitici Masallar
Türk masalları
Baba Masalları (Youtube)

Dini masalımızı Dinlemek İstermisiniz?

İlginizi Çekecek Hikayeler

Bir Cevap Yaz

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *