«
  1. Anasayfa
  2. Eğitici Masallar
  3. Kırmızı Balık Masalı

Kırmızı Balık Masalı

kırmızı balık Masalı

Kırmızı Balık Masalı – Çocuklar  için Masallar

“Kırmızı Balık Masalı” , çocuklar için masallar arasında keyifli bir okuma sunar. Masal oku kategorisinde yer alan kısa masallar içinde, bu uyku masalı çocukların hayal dünyasını zenginleştirecek. Hemen okumaya başla.

kırmızı balık ruby masalı


Mavi suların derinliklerinde yaşayan sevimli ve küçük bir balık varmış. Bu balığın adı Mercan’mış.

Mercan’ın günleri çok eğlenceli geçiyormuş çünkü her gün denizin farklı mekanlarını keşfediyormuş. Bundan da oldukça zevk alıyordu.

Zaman ilerledikçe denizde keşfetmediği yer kalmadığı için Mercan’ın canı çok sıkılmaya başlamıştı.

Çünkü artık deniz onun ilgisini çekmiyordu ve denizin dışarısındaki dünyayı merak ediyordu.

Can sıkıntısı geçer düşüncesiyle oynayabileceği birilerini aramaya koyuldu. Tam o sırada arkadaşı deniz atı ile karşılaştı.

Mercan:

– Deniz atı, canım çok sıkılıyor. Denizin dışarısında neler var görmek istiyorum, sen bana anlatabilir misin?

Deniz atı:

– Mercan, ben hiç denizin dışarısını görmedim, sana anlatamam. Fakat istersen seninle saklambaç oynayabilirim.

Mercan:

– Tamam, oynayalım (mızmız bir şekilde) (Oynamaya başlarlar, deniz atı ebe olur. Mercan kayanın arkasına saklanır. Fakat sıkılarak oyundan ayrılır.)

Denizde ilerlerken ahtapotu görür. Ahtapot amca, benim canım çok sıkılıyor.

Denizin dışarısında neler var çok merak ediyorum, bana anlatabilir misin? demiş.

Ahtapot: – Denizin dışarısındaki hayat hiç bize göre değil. Çünkü bizim evimiz deniz, demiş. Ama istersen döndürebilirim seni kollarımda. (Mercan ahtapotla bir süre oynadıktan sonra canı sıkılır ve oradan ayrılır.)

Denizde ilerlerken deniz kızına rastlar.

Mercan: – Deniz kızı, sen denizin dışarısını gördün değil mi, bana anlatabilir misin neler var?

Deniz kızı:

– Ağaçlar, bulutlar, insanlar, gökyüzü ve çeşitli varlıklar var. Ama senin orada yaşaman mümkün değil ki, neden bu kadar merak ediyorsun?

Mercan üzüntülü bir şekilde “Teşekkürler deniz kızı” der ve oradan ayrılır. Daha sonra bilge köpek balığının yanına gelir.

Mercan:

– Bilge köpek balığı, benim canım sıkılıyor. Denizin dışarısına çıkmak ve oralarda neler var görmek istiyorum der.

Bilge köpek balığı:

– Bak Mercan, merak etmen güzel fakat senin denizin dışarısında yaşaman mümkün değil. Çünkü biz balıklar sadece suyun içerisinde yaşayabiliriz, susuz kalmamız hayatımızın sonu olabilir.

Mercan:

– Teşekkürler bilge köpek balığı, ama ben yine de denizin dışarısını görmek ve orada yaşamak isterdim. (Mercan bilge köpek balığı ile konuştuktan sonra oradan ayrılır.)

Denizde ilerlerken bir balıkçının ağma takılır. Gökyüzünü, bulutları görür, fakat susuz kaldığı için ağda çırpınmaya başlar. Bir süre sonra tekrar denize düşer.

Balıklar için denizden başka yaşamak için ideal bir yer olmadığını anlar ve neşe ile deniz içerisinde yüzmeye devam eder.


Bir Çocuklar için Masallar paylaşımımızn daha sonuna Geldik. ” kırmızı balık Masalı “ için Sizlerin fikirleri bizler için çok önemli, Eğitici Masalımızı Paylaşmayı ve Yorum Yazmayı Unutmayın. Bir başka uyku masalın da görüşmek üzere, şimdilik hoşça kalın.


İlginizi Çekecek Masallar oku


MASAL KATEGORİLERİ
Masal Oku
Dini Masallar
Eğitici Masallar
Türk masalları
Baba Masalları Youtube Kanalı

İlginizi Çekecek Hikayeler

Bir Cevap Yaz

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *